ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΛΑΝΤΖΗΣ : ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΗΣ CAFFÈ BARBERA GREECE & ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ BARBERA ACADEMY
Ο καταναλωτής δεν πρόκειται να συγχωρήσει τα cafe που θα κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα
- αντιπρόσωπος του πιο ιστορικού ιταλικού οίκου espresso και director of operations του διεθνούς δικτύου των καταστημάτων Café Barbera 1870, αποκαλύπτει τα σχέδιά του για τη δημιουργία ενός concept store στην Αθήνα, μιλά για τις ευκαιρίες απα-σχόλησης που θα προσφέρει η Barbera Academy και περιγράφει την εικόνα που θα έχει η αγορά της εστίασης μετά τον Covid.
- Caffè Barbera είναι σήμερα το αρχαιότερο εν λειτουργία εργοστάσιο espresso στην Ιταλία, καθώς δραστηριοποιείται αδιάλειπτα στην α-γορά από το 1870, όταν ο Domenico Barbera
άνοιξε το πρώτο καφεκοπτείο στη Μεσίνα της Σικελίας. Μάλιστα, ο ιστορικός οίκος καφέ παραμένει εδώ κι ενάμιση αιώνα στην ιδιοκτησία της ίδιας οικογένειας, έχοντας μετα-φέρει ήδη από το 1947 τις εγκαταστάσεις του στη Νάπολι. «Αναμφίβολα, η ιστορία του Caffé Barbera αποτελεί τε-ράστια κληρονομιά και παρακαταθήκη. Παρόλα αυτά, ό-μως, η εταιρία δεν μένει προσκολλημένη στο παρελθόν. Εξελίσσεται και καινοτομεί διαρκώς, γι’ αυτό άλλωστε και είναι η πρώτη στην Ιταλία που θα ξεκινήσει φέτος να κάνει εμπορικές συναλλαγές με Bitcoin και άλλα κρυ-πτονομίσματα. Παράλληλα, βέβαια, παραμένει μία οικο-γενειακή επιχείρηση αφοσιωμένη στον ποιοτικό καφέ και την παράδοση του ιταλικού espresso», σημειώνει ο Παναγιώτης Καλαντζής, αποκλειστικός αντιπρόσωποςτου Caffé Barbera στην Ελλάδα. Αξιοποιώντας αυτήν την υπεραιωνόβια γνώση για τον καφέ, καθώς και την εμπειρία που απέκτησε ο ίδιος ως εισηγητής σε εκπαι-δευτικά προγράμματα ΛΑΕΚ – ΟΑΕΔ, προχώρησε πριν μερικές εβδομάδες την ίδρυση της Barbera Academy, «Δεν πρόκειται για μία ακόμη σχολή barista. Είναι μία α-καδημία που απευθύνεται σε όσους ήδη εργάζονται στη φιλοξενία, τον τουρισμό και θέλουν να αναπτύξουν πε-ραιτέρω τις γνώσεις τους αλλά και σε εκείνους που θέ-λουν να ακολουθήσουν καριέρα στην τουριστική βιομη-χανία. Τα σεμινάρια θα έχουν ποικίλη θεματολογία -time management, guest courtesy, barista, bartender, συμ-βουλευτική, συμπεριφορά- ενώ θα οργανώνονται και η-μερίδες με δωρεάν πρόσβαση για τους επαγγελματίες». >>
Δυναμική ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων Café Barbera 1870
- Barbera Academy θα ξεκινήσει τη λειτουργία της α-μέσως μόλις το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες, φιλοξενώντας μάλιστα ακόμη και σεμινάρια για ΑΜΕΑ. «Στόχος είναι να πετύχουμε τη μέγιστη δυνατή απορ-ρόφηση από την αγορά όσων θα ολοκληρώνουν την κατάρτισή τους, είτε σε συνεργαζόμενα ξενοδοχεία, χώρους εστίασης και bar είτε σε κάποιο από τα κατα-στήματα Café Barbera 1870 στο εξωτερικό», εξηγεί ο Παναγιώτης Καλαντζής. Ο ίδιος, μάλιστα, είναι ο master franchisee για την Ελλάδα, ενώ πέρυσι ανέλαβε τη θέση του director of operations στο διεθνές δίκτυο καταστη-μάτων που αναπτύσσει μέσω franchise ο Caffè Barbera την τελευταία δεκαετία. «Αυτή τη στιγμή, έχουμε πα-ρουσία σε είκοσι χώρες, με πολύ έντονη δραστηριότητα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τα κράτη του Κόλ-που. Η ανάπτυξη είναι συνεχής, καθώς τον περασμένο Νοέμβριο εγκαινιάσαμε το τέταρτο σημείο πώλησης στο Ιράκ, το δεύτερο στην Γκάνα και το Μαρόκο, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα θα ανοίξουμε το όγδοο μαγαζί στο Ντουμπάι και θα μπούμε στις αγορές της Βρετανίας και της Αιγύπτου», λέει ο Παναγιώτης Καλαντζής. «Στα άμεσα σχέδιά μας για το 2021 είναι η δημιουργία ενός corporate store στην Ελλάδα, με παράλληλη ανάπτυξη του δικτύου franchise στην Αττική και την περιφέρεια». Παράλληλα, βέβαια, «θα συνεχίσουμε να ρίχνουμε ιδι-αίτερο βάρος στο κομμάτι της χονδρικής, διευρύνοντας το πελατολόγιό μας και βελτιώνοντας τις υπηρεσίες μας. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους συνεργάτες μας σε όλη την Ελλάδα που κατάφεραν να ανταποκρι-θούν στις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, συνεχίζοντας να προσφέρουν τον καφέ μας στο αγοραστικό κοινό που τόσο τον έχει αγαπήσει. Δια-πιστώσαμε, άλλωστε, με ικανοποίηση ότι στη διάρκεια και των δύο lockdown αυξήθηκαν οι πωλήσεις λιανικής των προϊόντων μας -κάψουλες espresso συμβατές με Nespresso, καφές ελληνικός και φίλτρου κ.ά.- από τα retail point των συνεργαζόμενων cafe που παρέμειναν ανοιχτά. Η εξέλιξη αυτή μας ενθάρρυνε ώστε να ανα-νεώσουμε ριζικά το e-shop μας, το οποίο θα παρουσιά-σουμε μέσα στους επόμενους μήνες. Είναι ένα στοίχη-μα να ισχυροποιήσουμε τους δεσμούς μας με τον τελικό καταναλωτή μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος».
Η Barbera Academy δεν θα είναι μία ακόμη σχολή barista. Απευθύνεται σε όσους ήδη εργάζονται στη φιλοξενία αλλά και σε εκείνους που θέλουν να ακολουθήσουν καριέρα στην τουριστική βιομηχανία. Γι’ αυτό και τα σεμινάρια θα έχουν ποικίλη θεματολογία: guest courtesy, time management, consulting, συμπεριφορά.
Βραδύτεροι οι ρυθμοί ανάκαμψης της εστίασης στα προ πανδημίας επίπεδα
Κάτι αντίστοιχο, μάλιστα, έκανε κι ο Caffé Barbera στην Ιταλία, πετυχαίνοντας αύξηση 150% στις πωλήσεις σε οικιακούς πελάτες μέσα στο προηγούμενο έτος. «Το ερ-γοστάσιο στη Νάπολι δεν σταμάτησε καθόλου να λει-τουργεί στη διάρκεια της πανδημίας. Δεν έγινε καμία απόλυση ή πάγωμα μισών, αντιθέτως αξιοποιήθηκε όλο το ανθρώπινο δυναμικό εναλλάξ. Επιπλέον, η εταιρία προσέφερε δωρεάν καφέ στο υγειονομικό προσωπικό όλων των τοπικών νοσοκομειακών ιδρυμάτων», σημει-ώνει ο Παναγιώτης Καλαντζής. «Επειδή και στην Ελλά-δα είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση, βρεθήκαμε απ’ την πρώτη στιγμή στο πλευρό των συνεργαζόμενων κα-ταστημάτων. Το ευχάριστο είναι ότι τα σημεία που προ-σέφεραν take away στην Αττική όχι μόνο τα πήγαν καλά αλλά αύξησαν και τις πωλήσεις τους. Η διαπίστω-ση αυτή μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για την ανάκαμ-ψη της αγοράς μετά την άρση των περιορισμών. Σίγου-ρα, κάθε είδους κρίση αφήνει πίσω τις πληγές και τα σημάδια της. Επειδή η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί σημαντικά, εκτιμώ ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι πιο αργός από αυτόν που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια, σταδιακά όμως θα επιστρέψουμε στα προ παν-δημίας επίπεδα. Το μεγαλύτερο πλήγμα το έχουν υπο-στεί τα καταστήματα υψηλού κόστους, κυρίως λόγω των ενοικίων. Αντιθέτως, οι low cost επιχειρήσεις θα τα πά-νε μια χαρά. Αρκεί, βέβαια, να μην καταφύγουν σε χα-μηλότερης ποιότητας πρώτες ύλες για να μειώσουν πε-ρισσότερο τα κόστη τους. Ο πελάτης δεν συγχωρεί!». φ
26TCφM DAILY